الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور در مشهد دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند ایران، رتبه ششم صادرات به تاجیکستان را دارد خودرو‌های داخلی در مشهد چند؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش یافت + جزئیات قیمت
سرخط خبرها

غلبه خرس‌ها بر بازار سهام در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بورس (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۲۰۱۲
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
غلبه خرس‌ها بر بازار سهام در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بورس (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲)
معاملات بازار سهام در آخرین روز کاری هفته با غلبه فروشندگان منجر به ریزش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص اصلی بورس شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بازار بورس در حالی هفته معاملاتی خود را به پایان رساند که بازاری سراسر قرمز رنگ را شاهد بودیم. امروز شاخص کل با افت بیش از ۱۰هزار واحد (معادل ۰.۵ درصد) به سطح یک میلیون و ۹۷۰هزار واحد بازگشت و شرایطش برای فتح دوباره قله ۲میلیون واحد دشوار شد.

شاخص کل هم وزن نیز با حدود ۱۰هزار واحد ریزش به ۶۶۰هزار واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با افت ۲۴۴واحدی سطح ۲۴هزار و ۶۳واحدی را لمس کرد.

امروز همچنین نماد‌های «حکشتی»، «خودرو»، «فملی»، «خساپا»، «فارس» و «وبملت» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. نماد‌های «هرمز»، «وسپهر»، «زاگرس»، «خاور»، «انتخاب»، «صبا» و «فرابورس» نیز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

از دلایل ریزشی شدن دوباره امروز بازار سهام می‌توان به پیشروی تانک‌های اسرائیل در غزه و تشدید تنش‌ها اشاره کرد. مخابره این اخبار منفی کافی بود تا بازار‌های سرمایه گذاری در ایران به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و بازار سهام ایران نیز وارد فاز منفی شود.

آن‌طور که کارشناسان معتقدند بازار سهام در روز‌ها و ماه‌های گذشته محرک خوبی برای ورود سرمایه نداشته و بالعکس اخبار منفی در منطقه شرایط را برای فراری دادن سرمایه‌ها از این بازار و در نتیجه کاهش ارزش معاملات به وجود آورده است.

از سوی دیگر کنترل نرخ ارز تحت نظر دولت، سرنوشت بازار را دوچندان تحت تاثیر خود قرار داده است که نتیجه آن تداوم خروج پول از بازار بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->